A Los Angeles-i Union pályaudvaron bemutatták a világ első, a GE által kifejlesztett hibrid meghajtású mozdonyát.
Az alternatív üzemanyagok és energiacellák fejlesztőinek világában hatalmas lépésnek számít, hogy a napokban a GE kategóriájában az elsőként hibrid meghajtású mozdonyt mutatott be. A különleges tehermozdony képes beépített akkumulátorai segítségével a hőenergiát újrahasznosítani.
A 2010-es számot viselő, 4.400 lóerős dízel és elektromos meghajtású Evolution Hybrid mozdony prototípusában olyan speciális akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát. Az akkumulátorokban tárolt energia a jelenleg használatban lévő tehermozdonyokhoz viszonyítva, mintegy 10 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a szennyezőanyag-kibocsátást.
A kevesebb szennyezőanyag-kibocsátás mellett a hibrid meghajtású mozdony nagyobb magasságokban és hegymenetben is hatékonyabb működésre képes.
Egy 207 tonnás mozdony fékezése során annyi energia szabadul fel, amennyi elegendő 160 háztartás egy éves energia fogyasztásával.
„A mozdony kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki, ugyanakkor gazdaságosabbá teszi a szállítást azáltal, hogy összegyűjti a vonat fékezése közben felszabaduló energiát” – fejtette ki Steve Gray, a GE Transportation üzletágának fejlesztési vezetője. „Miközben előkészítjük az Evolution Hybrid mozdonyt a sorozatgyártásra, mérnökeink élő laboratóriumként használják majd a mozdonyt.”
A hibrid meghajtású mozdony bemutatópéldánya csak egyike volt az Ecomagination programjának rendezvényén bemutatott technológiáknak, melyeket a vasúti iparágban fejlesztettek ki és alkalmaznak a szmogot okozó szennyezőanyagok, így a nitrogén-oxid, és egyéb károsanyagok kibocsátásának csökkentése céljából.
A hibrid meghajtású mozdony kereskedelmi forgalomba kerülését megelőzően a fejlesztő csapat tovább finomítja és elemzi a mozdonyba beépített ólommentes, tölthető akkumulátorokat és a megfelelő vezérlőrendszereket. A laboratóriumi tesztelést követően a GE kísérleti modelleket gyárt, melyet például a Union Pacific járatain tesztelnek majd elsőként.